Hoe kunnen we
je helpen?

OF +32 (0)11 26 96 00

Vragen?

  • Heb je bepaalde vragen over onze manier van werken? Of wil je graag eens samenzitten om het te hebben over jouw project?

    Laat hier je gegevens achter 
en we geven je snel een antwoord.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
29 maart 2022

“Kwaliteit en nazorg maken onmisbaar deel uit van het Houben-imago”

Wanneer de definitieve oplevering en de laatste poets- en opruimwerken achter de rug zijn, laten we bij Houben de deur van de werf op een kier staan. Op dat moment is er nog één laatste team aan zet: onze afdeling Kwaliteit & Nazorg, onder leiding van medebestuurder Ignace Houben. Hij vertelt je waarom hij zich intussen al meer dan 15 jaar met hart en ziel over dit natraject ontfermt.  

“Kwaliteit en nazorg maken onmisbaar deel uit van het Houben-imago”

“Bouwomstandigheden zijn nooit 100% voorspelbaar”

Met de definitieve oplevering van een bouwproject in zicht draait de afdeling Kwaliteit & Nazorg op volle toeren. Samen met een team van 7 collega’s zorgt Ignace ervoor dat er bij het definitief afsluiten van de werf geen losse eindjes meer overblijven.

“Tussen de voorlopige en definitieve opleveringen zit een jaar tijd. Tijdens dat jaar proberen we proactief alle issues op te lossen. Maar soms is het onvermijdelijk dat er na de definitieve oplevering alsnog herstellingen dienen te gebeuren. Denk aan waterinfiltratie, scheurvorming en allerhande kleine, maar soms ook grotere kwaliteitsissues.”

“Hoe groter en talrijker de projecten, hoe groter nu eenmaal de kans wordt dat er zich bouwtechnische gebreken voordoen. Elk project is namelijk een pièce unique met zijn eigen omstandigheden, die nooit 100% voorspelbaar zijn. Het is dan ook telkens een uitdaging om alles perfect op elkaar af te stemmen met het juiste oog voor kwaliteit.”

“Hoe groter en talrijker de projecten, hoe groter nu eenmaal de kans wordt dat er zich bouwtechnische gebreken voordoen. Elk project is namelijk een pièce unique met zijn eigen omstandigheden, die nooit 100% voorspelbaar zijn."

“Dit deel van de job trek ik me persoonlijk aan”

“Soms loopt er nu eenmaal iets mis, maar ik trek het me nog altijd persoonlijk aan wanneer er een klacht van een klant binnenkomt. Of dat nu de bewoner of syndicus van een appartement is of de bouwheer van een groots project dat volop in de schijnwerpers staat. Iedere klant is belangrijk en verdient de nodige aandacht, ongeacht het probleem.”

“Daarom vind ik het zo belangrijk dat we in nauw contact staan met onze klanten. Dat we hen goed blijven informeren en ontzorgen. Dàt typeert ons als Houben, we laten hen nooit in het ongewisse.”

“Onze uitdagingen liggen er nu in om al deze ervaringen vanuit de afdeling scherp te stellen en nog meer en beter te delen met de rest van onze collega-grondleggers. Als bouwbedrijf moeten we een leergierige organisatie blijven. Alleen zo kunnen we onze kwaliteitsgaranties en klantenrelaties op lange termijn versterken.”

“Ik ben echt fier om te zien dat we binnen onze afdeling met zijn allen diezelfde mening delen. We zijn op elkaar ingespeeld en weten perfect wat we van elkaar kunnen verwachten. Eens we de deur van de werf achter ons dichttrekken, zal dat steeds met een opgeheven hoofd zijn.”

Moet het voor jou ook tot in de allerlaatste puntjes in orde zijn?

It ain’t over until it’s over. Denk jij er ook zo over als architect of bouwheer? Weet dat onze grondleggers bij Houben dezelfde hoge eisen stellen bij ieder bouwtraject. Zelfs tot na de definitieve oplevering. Pas wanneer we een oplossing gevonden hebben waar iedereen zich goed bij voelt, sluiten we definitief de deuren van onze werf.

Wens je kennis te maken met Houben en zijn grondleggers? Maak een vrijblijvende afspraak of neem een bekijk een grote greep uit onze realisaties.

Blijf op de hoogte van onze laatste cases en referenties. Schrijf je in op de nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.